VIDEO PILIHAN JANUARI 2012

Cari Artikel Lain

Monday, October 25, 2010

Tragedi 9/11 dan Tanda Kebenaran Dalam Al-Quran


How Many People Died in 9/11: 2,752

New York Remembers Victims Of 9/11 Terror Attacks
http://www.zimbio.com (Petikan daripada laman Web Ini.)
People gather at Ground Zero during a 9/11 memorial ceremony September 11, 2008 in New York City. Family and friends of the victims, heads of government and others gathered at the annual ceremony to remember the attacks that killed more than 2,700 people with the destruction of the World Trade Center on September 11, 2001.Today is the 9th anniversary of the September 11 attacks, and it is a day when many people are taking time out to pay their respects and remember the 2,752 people who lost their loves on that tragic day.


------------------------------------------------------------------------------------------------
Kajian penulis blog (Along) mengenai tragedi di atas melalui Al-Quran Al Karim:

Kajian 1:
Tarikh Tragedi 11 september 2001 (11/9/2001)

Al-Quran: Surah Ke 11(Hud):Ayat 9 @ 11:9
[9]
Dan demi sesungguhnya! Jika Kami rasakan manusia sesuatu pemberian rahmat dari Kami kemudian Kami tarik balik pemberian itu daripadanya, mendapati dia amat berputus asa, lagi amat tidak bersyukur.

Kajian 2:
8:45 a.m. (all times are EDT): A hijacked passenger jet, American Airlines Flight 11 out of Boston, Massachusetts, crashes into the north tower of the World Trade Center, tearing a gaping hole in the building and setting it afire.(cnn.com)

Ketika pelanggaran pertama kapal terbang pada menara utara WTC,bermulalah Fitnah terbesar ke atas umat Islam Seluruh Dunia.

Al-Quran: Surah Ke 8(Al-Anfal):Ayat 45 @ 8:45
[45]
Wahai orang-orang yang beriman! Apabila kamu bertemu dengan sesuatu pasukan (musuh) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya, dan sebutlah serta ingatilah Allah (dengan doa) banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).

Kajian 3:
4:10 p.m.: Building 7 of the World Trade Center complex is reported on fire. (cnn.com)

Bukan sahaja bangunan berkembar runtuh, malah bangunan yang dipanggil (Building 7) juga musnah,terbakar dan runtuh bukan kesan daripada pelanggarankapal terbang.

Al-Quran: Surah Ke 4(An-Nisaa):Ayat 10 @ 4:10
[10]
Sesungguhnya orang-orang yang memakan harta anak-anak yatim secara zalim, sebenarnya mereka itu hanyalah menelan api ke dalam perut mereka; dan mereka pula akan masuk ke dalam api neraka yang menyala-nyala.

Kaijian Ke 4:


Tentang kematian terperinci kejadian 9/11 iaitu sebanyak 2752 orang.
2,752 people who lost their loves on that tragic day(http://www.zimbio.com)

Al-Quran: Surah Ke 27(An-Naml):Ayat 52 @ 27:52

[52]
Kesudahannya rumah-rumah mereka itu telah runtuh ranap, dengan sebab mereka berlaku zalim; sesungguhnya kejadian yang demikian mengandungi pelajaran yang mendatangkan iktibar bagi orang-orang yang mahu mengetahui (akan sebab dan musababnya).



Wallahualam.
Semoga Allah S.W.T memberi petunjuk dan jalan Yang paling lurus kepada Kita semua.

Untuk Pertanyaan atau sebarang soalan, Hubungi saya ,
Along:
synergyrush@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentar anda dihargai :)

SILA PERHATIKAN DAN FAHAMI VIDEO INI . Mudah-mudahan membuka minda dan hati kita. InsyaAllah


Video di bawah adalah syarahan Almarhum Sheikh Ahmed Deedat, semoga Allah memberkati segala usahanya. Peringatan mengenai Al-Quran ini sangat penting dan perlu diketahui oleh setiap muslim di seluruh dunia.




SAMBUNGANNYA DISINI : KLIK