VIDEO PILIHAN JANUARI 2012

Cari Artikel Lain

Wednesday, May 23, 2012

Sumpah Melayu Islam Terbaik

Assalamualaikum..
Buat orang melayu Islam,bersatulah..buang segala beza politik..kalau tengok bola kat stadium boleh pula duduk sebelah menyebelah..Melayu Islam menghormati,membela,menutup aib kaum lain yang bersangka baik dengan Agama dan bangsa kita :)

Thursday, May 10, 2012

Jawapan Isu Memali terhadap fitnah Zulkifli Nordin




InsyaAllah, Ustaz Ibrahim Libya dan anak muridnya syahid,
ini jawapan admin kepada manusia yang bernama Zulkifli Nordin
oi Zul,ko nak tanggung fitnah ini sampai ke mati..
Teliti hadith di bawah ini berkenaan hadith,
Isu Memali ialah isu di mana Ustaz Ibrahim Libya telah diftnah dan dianiya oleh pihak berkuasa pada masa itu.

Daripada Abi Akwar Said bin Zaid Amru bin Nufel r.a. (beliau adalah salah seorang antara sepuluh orang yang disaksikan akan memasuki syurga) katanya,: Aku mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sesiapa yang terbunuh kerana membela harta yang dimilikinya maka matinya adalah mati syahid, dan sesiapa yang terbunuh kerana membela dirinya dari dibunuh oleh orang lain, maka matinya adalah mati syahid, dan sesiapa yang terbunuh kerana mempertahankan agamanya (agama Islam) matinya adalah mati syahid, dan sesiapa yang terbunuh kerana mempertahankan keluarganya daripada diceroboh, matinya juga adalah mati syahid”.(Abu Daud dan at-Tirmidzi)




Mangsa Memali diiktiraf syahid oleh anggota Jawatankuasa Fatwa Negeri Kedah, Almarhum Tuan Guru Yahya Joned, malah Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu‘adzam Shah juga pernah mencemar duli menyiram air mawar di pusara para syuhada. sekarang aku nk tanya zul ni bukan ke boleh dianggap derhaka coz telah menghina penghormatan yang diberikan sultan.

Wednesday, February 1, 2012

Maulidur Rasul Best Video

Rasulullah s.a.w bersabda: " Aku dikurniakan beberapa keistimewaan yang tidak pernah diberikan perkara-perkara itu kepada seseorang pun dari Nabi-nabi yang terdahulu daripadaku….; dan biasanya seseorang Nabi itu diutuskan kepada kaumnya sahaja, sedang aku diutuskan kepada umat manusia seluruhnya." Satu lgi video THfilm yang sangat bermakna

Monday, January 30, 2012

Sunday, January 29, 2012

Ustaz Azhar idrus (Masjid Shah Alam Live) Vs AJL ke 26 2012

Tajuk di atas menjadi sejarah bahawa ketika posting ini ditulis ada dua kejadian yang membawa masyarakat Malaysia ke satu lembaran iaitu kelekaan dengan nyanyian dan masyarakat berpusu-pusu rindukan ilmu Agama.
Jutaan masyarakat kita ketika ini sedang menyaksikan Anugerah Juara Lagu AJL ke- 26 tahun 2012 yang menyaksikan lagu-lagu terbaik sepanjang tahun 2011 dipertandingkan ke peringkat yang tertinggi.



Dalam masa yang sama juga lebih 50ribu masyarakat yang dahagakan ilmu agama berpusu-pusu mendengar ceramah dan nasihat dari ustaz Azhar Idrus yang menyebabkan dalam dan sekitar Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah ,Shah Alam Selagor penuh dengan masyarakat yang rindukan ilmu agama. Allahu Akbar.Segala puji bagi Allah ,Tuhan sekalian Alam ,mudah-mudahan Allah merahmati dan memberkati bumi dan masyarakat Shah Alam.Mudah-mudahan fenomena ini akan diikuti diseluruh Malaysia,InsyaAllah.
  http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/417128_356198457731541_195600903791298_1356144_1156476171_n.jpg Gambar di atas di ambil sendiri oleh ustaz Azhar Idrus di dalam masjid Shah Alam.Allahu Akbar. Di stadium Putra bukit jalil Juga ramai yang meyaksikan AJL 26.Ya Allah , kau ampunkan dosaku ,Kedua ibu bapaku dan seluruh umat Islam yang diredhaimu :)

Video insyaAllah penulis akan upload.Tq :)

Friday, January 27, 2012

Penting ke Ilmu Tasawuf ?

Tulisan Ustaz Azhar Idrus

Bismillah Ar-Rahman Ar-Rahiim

Ilmu Tasawwuf merupakan salah satu cabang ilmu-ilmu islam selain
daripada ilmu akidah dan juga ilmu syariat(fiqh). Ia merupakan suatu
ilmu yang perlu dipelajari oleh setiap muslim demi kesempurnaan
sesuatu ibadah yang dilakukan.
Oleh itu, ilmu tasawwuf ini harus difahami berlandaskan tuntutan Al
Quran dan Sunnah, agar kita tidak tergelincir menjadi kaum yang
memahami secara melampau berkaitan ilmu tasawwuf ini seperti ada
orang yang mendalaminya supaya mendapat kelebihan kelebihan tertentu
seperti kebal, dapat terbang di udara, berjalan di atas air dan
sebagainya.  
Kita tidak menolak

Wednesday, January 25, 2012

Jangan sampai terbeliak

Ya Allah ampunkan dosa kami dan kedu ibu bapa kami. Video yang diadun oleh tuanhelmy@youtube ini sangat terkesan. Mudah-mudahan kita dapat pengajaran dari video ini.

Tuesday, January 24, 2012

Simbologi Logo Olimpik 2012 dan Yahudi

Salam semua,hari ini saya kongsikan kepada anda sesuatu yang serius dan perlu diberi perhatian.
Olimpik 2012 merupakan sukan Olimpik yang paling jelas menampakkan unsur-unsur Yahudi dan Illuminati.






Olimpik yang akan dilaksanakan di London,England,pada tahun 2012 (tahun ini) rupanya tergendala “sedikit” masalah.Namun kali ini, masalah itu boleh sahaja menjadi sebuah momokan bagi penyelenggaraan sukan Utama 4 tahun sekali itu.Disebabkan

Monday, January 23, 2012

Dirikan Solat sebelum diSolatkan

Sebuah lagi karya menarik TuanHell@youtube diadaptasi dari ceramah Ustaz Azhar. Tahniah kepada Tuan Helmy, semoga Allah menambah idea-idea yang lebih menarik untuk tontonan masyarakat umum.

Thursday, January 19, 2012

Bersedekahlah tanpa bertangguh

Sedekah berasal dari kata shadaqa yang bererti benar. Orang yang suka bersedekah adalah orang yang benar pengakuan imannya. Menurut terminologi syariat, pengertian sedekah sama dengan pengertian infaq iaitu mengeluarkan sebahagian dari harta untuk suatu kepentingan yang diperintahkan Islam.
Namun begitu, sedekah memberi maksud yang lebih luas daripada infaq kerana infaq hanya berkaitan dengan material, manakala sedekah merangkumi material dan non-material. Walaupun kebanyakan kalimah sedekah yang disebut dalam Al-Quran membawa maksud berzakat, namun perkara yang diperhatikan adalah bahawa, jika seseorang itu telah berzakat tetapi masih mempunyai kelebihan harta, sangat dianjurkan untuk berinfaq dan bersedekah.
Selain daripada sedekah wajib, umat Islam digalakkan memberi sedekah sunat sebagai tanda kesyukuran akan nikmat yang dikurniakan Allah terutamanya nikmat Islam.
PERBANDINGAN SEDEKAH MENURUT AL-QURAN
"Bandingan pemberian orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, sama seperti sebiji benih yang tumbuh mengeluarkan tujuh tangkai, setiap tangkai itu mengandungi 100 biji. Dan ingatlah, Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah Maha Luas ( rahmatNya ) lagi meliputi ilmu pengetahuanNya". ( Al-Baqarah : 261 )
DIPANJANGKAN UMUR & MENCEGAH AJAL YANG BURUK
Maksud sabda Rasulullah saw : "Sesungguhnya sedekah seseorang muslim itu memanjangkan umur dan mencegah dari mati dalam keadaan buruk dan Allah Taala pula menghapuskan sikap sombong dan membangga diri si penderma dengan sebab sedekahnya" ( H.R. Tabrani )
MENOLAK BALA BENCANA
Maksud sabda Nabi saw : "Segeralah kamu bersedekah, kerana bala bencana itu tidak dapat melangkahi sedekah" ( H.R Al-Baihaqi )
SELAGI PELUANG MASIH ADA…
Dari Abu Hurairah r.a katanya : Seorang lelaki menghadap Rasulullah saw lalu bertanya : Wahai Rasulullah! Sedekah mana satu yang lebih besar ? Nabi saw menjawab : Engkau bersedekah ketika sihat dan sangat sayangkan hartamu; ketika engkau takutkan kepapaan dan berharap hendakkan kaya-raya. Janganlah engkau bertangguh untuk bersedekah, sehingga apabila nyawa sampai ke kerongkong, barulah engkau berkata : Aku mahu bersedekah untuk si anu.. sekian untuk si anu dan sekian lagi untuk si anu ( H.R Al-Bukhari )
Petikan dari buku : Duka Acheh Luka Kita Susunan Riduan Mohd Noor. Cetakan 2005

Zaman Edan

Zaman hari ini ialah zaman mungkar! Mungkar maknanya, tak dengar cakap Tuhan.

Tuhan suruh pakai tudung. Tidak! Dia tak mahu pakai tudung!

Tuhan suruh bersederhana. Tidak! Dia nak bina rumah seperti istana!

Tuhan suruh menderma. Tidak! Dia ejek orang miskin sebagai pemalas!

Tuhan suruh cakap benar. Tidak! Dia menipu!

Tuhan suruh kahwin. Tidak! Dia pergi cari pelacur!

Inilah zaman melawan cakap Tuhan. Melawan cakap 

Tuhan akan dilihat moden dan terkini di mata masyarakat. Dengar cakap ustaz akan dianggap balik ke zaman menunggang unta.

Seperti tajuk di atas, barang murah mesti ada cara. Mari kita lihat cara memurahkan barang, yang biasa kita temui di muka bumi ini:-
  1. Cara AirAsia (Cara Tony Fernandes)
    Jual tiket murah. Kemudian tambah dengan harga lain yang tersorok. Seperti cukai lapangan terbang, caj berat bagasi, caj pilih tempat duduk, caj laluan karpet merah (red carpet), caj insurans, caj makanan dan lain-lain.

    Cara ini memang murah. Tapi murah sebab tipu harga pada awal pembelian. Ada banyak lagi caj tersembunyi.

  2. Cara Proton (Cara Mahathir)
    Jual kereta murah. Harga murah, sebab

Tuesday, January 17, 2012

Mukjizat Al Quran yang tiada pada buku lain.

Syarahan menarik dari Maulana Khalid Yasin(USA) Facebook


Jawapan bijak buat soalan Poligami

Islam adalah agama solusi bagi semua umat manusia.

Jawapan yang sangat bernas dari Almarhum Sheikh Ahmed Deedat kepada soalan seorang wanita Amerika yang mempersoalkan Islam membenarkan lelaki kahwin empat atau lebih dari satu.

Bacalah Al Quran dan fahamilah maksudnya :)

typology ini sangat menarik buat anda
http://farm1.staticflickr.com/56/144679621_e00d0bc910_z.jpg?zz=1



Saidatina Aisyah (R.A) dan peminta sedekah

Mari kita belajar sesuatu dari akhlak Saidatina Aisyah isteri Rasulullah S.A.W.
Allahu Akbar :)

Monday, January 16, 2012

Tuan Hell Vs Tuan Helmy

Sebuah filem monolog ringkas yang menceritakan perubahan seorang Vlogger yang menggunakan medium youtube untuk berdakwah menggunakan kemahiran beliau untuk mengajak kepada kebaikan.





youtube ---->>>> TuanHell
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/384697_159788110792224_158581540912881_203825_1920677724_n.jpg
Facebook TH ---->>>THFILM

Sunday, January 15, 2012

KonpirasI Iluminati sejak 1995 melalui Kad game

Benarkah The Illuminati Card , Kad Game yang dibuat tahun 1995 ini boleh Meramal Kejadian WTC , Bom Bali , Eksekusi Sadam Hussein , Kematian Lady Diana, Tsunami Jepun,Kematian Gaddafi dan huru-hara Olimpik 2012?
Perancangan jahat freemanson melalui kad game.Kenapa masih ramai lagi umat manusia buta tentang tektik  dan perancangan jahat kumpulan yang menjadi musuh nombor satu umat Islam.Ini yang dinamakan fitnah dajjal yang hanya diizinkan oleh Allah bagi menguji tahap keimanan umat manusia.

Sila Tonton dan fahami Video ini


Huraian mengenai kad ejak 1995 sehingga kini 2012
Pengasasnya ialah  Steve Jackson, Perancang game dari Amerika yang milik Steve Jackson Games (SJ games). Perusahaan ini telah membuat berbagai permainan seperti Car wars, GUURP, Munchkins dan lainnya. Permainan Illuminati adalah salah satu yang dibuat Steve pada tahun 1990.
Sekilas Tentang Cara Permainan.
Permainan ini dimainkan dengan cara

Khilafah Islam yang perlu kita juangkan.

Sejarah Khilafah Islam yang tidak dicerita sepenuhnya dalam rujukan buku teks Malaysia .
Kredit to mykhilafah.com

http://2.bp.blogspot.com/_QfVWU-2pVL4/SmSyxdlGpuI/AAAAAAAAHTs/Ik1ZjxNNx9Q/s1600/The%2BKhilafah%2BConference%2B2009%2Bis%2Bscheduled%2Bto%2Bbe%2Bheld%2BJuly%2B19,%2B2009%2Bat%2Bthe%2BHilton%2BOak%2BLawn%2Bhotel..jpg

Saturday, January 14, 2012

Satu Kampung Masuk Islam di Papua

Salam,
Hari ini saya kongsikan video yang menyentuh perasaan dan Iman.
Mudah-mudahan Islam dapat diterima setiap segenap lapisan masyarakat.


Wednesday, January 11, 2012

Video Serius dari Ustaz Azhar






Kredit to TH@youtube
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/312090_284528001565254_195600903791298_1128147_49397737_n.jpg

Basic Information   Ustaz Azhar Idrus

Birthday
                    February 12
Gender
Male
Personal Information
Ngajar Kitab at Allah Taala
Studied at Masjid
Married to Rogayah sulong & Nisya Wan
From Kuala Terengganu
Born on 12 February
Website

Petikan Facebook Ustaz Azhar Terjemahan loghat Terengganu
“Saya tak pernah mimpi nak jadi ustaz. Dulu masa jahil, rasa ingin belajar bila tengok orang lain pergi belajar. Apabila dah belajar, rasa nak beritahu apa yang dipelajari kepada kawan-kawan. Bermula dari seorang belajar dengan saya atas tangga rumah, kemudian bertambah jadi 3. Akhirnya bertambah ramai hingga tidak cukup tempat untuk duduk di atas tangga rumah, mengajar di surau pula. Pendek cerita semakin lama semakin ramai sampai ke hari ini. Sebab itu saya tak kisah orang tak panggil saya ustaz sebab tak pernah pun suruh orang panggil saya ustaz.”

Monday, January 9, 2012

Pembongkaran Ahmadinejad,Syiah,Iran dan revolusi yang kabur.

Adakah kita perlu kepada Ahmadinejad ( Iran )..?

http://www.yalibnan.com/wp-content/uploads/2011/08/ahmadinejad-jewish-2-300x200.jpg
 Posting di bawah ini agak panjang dengan disertakan video 52 minit(Dikemaskini seperti The Arrival).Namun banyak maklumat yang perlu kita ketahui tentang syiah,Iran serta revolusi Islam yang agak kabur.Namun persoalan pertanyaan ini dijawab secara santai dan agak menarik walaupun panjang jawapannya.
Kredit to http://www.ustsarwat.com
 
Soalan

Assalamu’alaikum wr.wb
Dear Ustad Ahmad Sarwat,
Saya termasuk pengagum Presiden Iran Ahmadinejad, namun apakah tidak bermasalah sebab beliau adalah dari Saudara kita Syiah.
Bagaimana Ustad memandang fenomena Iran saat ini? Mungkinkah Iran akan menjadi pemimpin negara muslim kelak?
Terimakasih atas jawabannya.
Wassalam
Regard

jawaban

Assalamu ‘alaikum warahmatullahi wabarakatuh,
Ahmadinejad adalah sosok yang layak dikagumi, setidaknya untuk sebagian kalangan. Banyak tindakan beliau yang cukup menarik hati, terutama sikap tegasnya kepada Amerika.
Jarang-jarang ada pemimpin di negeri Islam yang puya nyali seperti Presiden Iran saat ini. Wajar kalau banyak orang yang nge-fans dengan sosoknya yang sederhana, tegas, dan perpandangan jauh ke depan. Dan tidak sedikit di antaranya dari kalangan ibu-ibu dan nenek-nenek.
Jadi Pemimpin Dunia Islam?
Tapi apakah Ahmadinejad dan Iran-nya layak menjadi pemimpin di dunia Islam? Rasanya tidak sesederhana itu. Mengingat ada begitu banyak persoalan baik, mulai dari sisi ideologis, hukum, syariah, bahkan sisi sejarah juga, yang berserakan dan menjadi batu sandungan.
Kalau boleh disebutkan, ganjalan buat seorang Ahmadinejad saat ini yang paling utama adalah karena justru dia dari Iran. Dan di dunia Islam, Iran adalah satu-satunya negara yang menjadikan Syiah sebagai mazhab resmi negara.
Paham Syiah memang ada di beberapa negara Arab, tapi umumnya minoritas dan jumlahnya bisa dihitung dengan jari. Tapi tidak buat Iran. Orang-orang Syiah di negara ini berhasil menggulingkan Syah di tahun 1979 dan mengambil alih kekuasaan. Khomaini pulang dari pengasingannya di Perancis dan jadi pemimpin tertinggi di negeri itu.
Inilah pertama kalinya sejak berabad-abad, orang-orang dengan akidah minoritas Syiah menjadi penguasa, setelah sebelumnya pernah berkuasa di Mesir, yaitu Daulat Fatimiyah.
Sejarah memang membuktikan bahwa Daulat Fatimiyah yang beraliran Syiah di Mesir itu akhirnya tumbang juga. Salah satu tokoh besar yang menumbangkannya adalah Shalahuddin Al-Ayyubi.

Sunday, January 8, 2012

66 [QS:] At Tahrim (Mengharamkan)

MUQADDIMAH 
Surah ini terdiri atas 12 ayat, termasuk golongan surah-surah Madaniyyah, diturunkan sesudah surah Al Hujuraat. Dinamai surah At Tahrim karena pada awal surah ini terdapat kata "tuharrim" yang kata asalnya adalah Attahrim yang bererti "mengharamkan".
 

Pokok-pokok isinya :
I. Keimanan : Kesempatan bertaubat itu hanyalah di dunia saja, segala amal perbuatan manusia di dunia akan dibalas di akhirat.
2. Hukum-hukum : Larangan mengharamkan apa-apa yang dibolehkan Allah SWT, kewajiban membebaskan diri dari sumpah yang diucapkan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentar anda dihargai :)

SILA PERHATIKAN DAN FAHAMI VIDEO INI . Mudah-mudahan membuka minda dan hati kita. InsyaAllah


Video di bawah adalah syarahan Almarhum Sheikh Ahmed Deedat, semoga Allah memberkati segala usahanya. Peringatan mengenai Al-Quran ini sangat penting dan perlu diketahui oleh setiap muslim di seluruh dunia.




SAMBUNGANNYA DISINI : KLIK