VIDEO PILIHAN JANUARI 2012

Cari Artikel Lain

Tuesday, January 24, 2012

Simbologi Logo Olimpik 2012 dan Yahudi

Salam semua,hari ini saya kongsikan kepada anda sesuatu yang serius dan perlu diberi perhatian.
Olimpik 2012 merupakan sukan Olimpik yang paling jelas menampakkan unsur-unsur Yahudi dan Illuminati.






Olimpik yang akan dilaksanakan di London,England,pada tahun 2012 (tahun ini) rupanya tergendala “sedikit” masalah.Namun kali ini, masalah itu boleh sahaja menjadi sebuah momokan bagi penyelenggaraan sukan Utama 4 tahun sekali itu.Disebabkan
beberapa negara Islam mengecam keras tampilan logo olimpik yang dinilai rasis itu,seperti yang dikemukakan oleh Sekjen Komiti Olimpik Nasional Iran kepada Komiti Olimpik Internasional (IOC).



Menurut Iran,dalam logo itu memuat kata “ZION” yakni nama sebuah bukit di Jerusalem,tempat asal-muasal istilah Zionisme yang erat kaitannya dengan gerakan Yahudi.Zionisme adalah musuh utama negara-negara muslim,seharusnya negara yang majoriti penduduk muslim juga memboikot serta menyatakan pendirian sebegini.Iran juga mengatakan pada panitia Olimpik bahawa kes ini akibat darpada ikut sertaan kontinjen dari negara-negara muslim.
Rasisme ini juga dapat merosak semangat dan nilai-nilai kesukanan dalam olimpik.Perihal ini Iran menyatakan keberatannya atas penggunaan logo itu dan akan mengajak negara-negara muslim untuk memboikot olimpik 2012 itu

Komiti Olimpik Internasional mahupun panitia lokal Olimpik 2012 London tidak peduli protes yang dilayangkan oleh negara-negara muslim,pihaknya hanya mengatakan bahwasannya logo itu hanya mewakili angka 2012 dan karakternya sesuai dengan citra kota London.

Logo Buatan Yahudi

Logo Olimpiade London 2012 itu dilakar oleh salah satu syarikat media milik Yahudi (Jewish Brand Concultancy) bernama Wolff Olins dengan harga 800 juta dolar amerika dan telah terpilih serta dirasmikan penggunaannya pada 4 Jun 2007 di London.Wolff Olins didirikan oleh dua orang Yahudi bernama Michael Wolff and Wally Olins pada 1965 dan saat ini telah memiliki pejabat di beberapa negara diantaranya berada di New York dan Dubai,dan merupakan syarikat yang memiliki ratusan designer.Bahkan menurut Engforum,selain menyediakan khidmat pengiklanan/advertising,Wolfff Olins juga bergerak di bidang Psikologi marketing dan pembentukan mind control,yaitu ilmu yang sangat penting dalam mengembangkan suatu produk dan pembentukan brand image secara psikologi yang dapat mempengaruhi minda bawah sadar manusia.

Titik Yang Mencurigakan



Logo Olimpiade London 2012 memiliki empat elemen utama yang dimaksudkan mewakili angka 2,0,1 dan 2 yang dususun menjadi dua tingkat,masing-masing tingkat terdiri dari 2 angka.Jika dibaca dari kiri ke kanan,per tingkat,memang logo kita boleh baca angka 2012.

Kecaman timbul kerana ternyata logo ini juga boleh dibaca dari kiri atas ke bawah dan dari kanan atas ke bawah seolah-olah atau memang disengajakan membentuk kata “ZION”. 


Hal yang tidak dapat difahami dan menambah kecurigaan adalah adanya objek kelima yaitu  sebuah titik yang tidak bertautan dengan empat objek lainnya.Pertanyaannya,Apakah perlu diletakkan titik ketika menulis 2012 ?TIDAK.Lalu apa kejadahnya titik itu?


Olimpik London 2012 “Milik” Yahudi

Satu lagi penemuan yang semakin meyakinkan bahwa Yahudi adalah pihak yang berada “di belakang” penyelenggaraan Olimpik 2012 nanti…
enam titik luar yang sama berikut,




Yahudi yang memang kita kenal sebagai ahli dalam simbologi terbukti begitu kuat dalam hegemoninya pada setiap produk,bahkan mungkin seluruh elemen kehidupan kita tanpa kita sedari.
Iran memang dikenal sebagai negara arab yang berani menentang dan mengkritik barat terutama Amerika Syarikat dan Sekutunya termasuk Britain.Namun demikian Pemimpin Iran juga sangat rapat dengan bangsa yahudi ini.Dunia ini dikelilingi fitnah yang kita tidak sedari.hanya Allah yang mengetahuai segala-galanya.
Wallahualam.
Saya mengajak umat Islam Di Malaysia memboikot Olimpik London 2012 .Boikot bermaksud tidak akan menggunakan mana-mana logo ini untuk disebarkan sebagai tanda bersetuju.


Logo Olimpik dicetak ulang oleh Adithsign,UC
Artikel diedit oleh AdithLib,UltimateLibrary
Grafik dan keterangan gambar oleh Adithsign,UC

Kredit to: AdithsignUC

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentar anda dihargai :)

SILA PERHATIKAN DAN FAHAMI VIDEO INI . Mudah-mudahan membuka minda dan hati kita. InsyaAllah


Video di bawah adalah syarahan Almarhum Sheikh Ahmed Deedat, semoga Allah memberkati segala usahanya. Peringatan mengenai Al-Quran ini sangat penting dan perlu diketahui oleh setiap muslim di seluruh dunia.




SAMBUNGANNYA DISINI : KLIK