VIDEO PILIHAN JANUARI 2012

Cari Artikel Lain

Friday, October 15, 2010

Adam Lambert Vs Maher Zain ( Concert in Malaysia)



2 konsert yang dinanti peminat masing-masing berlangsung pada 14 Oktober 2010.
Kedua-dua mereka juga mempunyai peminat-peminat yang setia dan fanatik.
Anda nilaikan sendiri.


Adam Lambert

Maher Zain

Semasa sidang media showcase Save The Soul, Maher Zain bercerita tentang bagaimana dia pernah menjadi seorang Muslim yang alpa suatu ketika dahulu:-

Pada tiga tahun yang lalu saya seorang yang ingkar pada tuhan dan terlalu jauh dengan Allah kerana kehidupan saya sebelum ini sangat terpesong dan menjalani kehidupan sosial yang sangat bebas apabila sering mengunjungi kelab malam dan sebagainya. Bayangkan disebabkan kealpaan saya itu saya telah lupa untuk membaca surah Al-Fatihah. Sehinggalah ketika saya berkunjung ke New York, tiba-tiba saya rasakan hidup saya kosong dan saya mula sedar dan insaf. Saya berpeluang berubah dan mencari rakan baru yang gemar bersembahyang dan pergi ke Masjid. Dalam masa yang sama,saya tetap tidak boleh tinggalkan minat saya pada muzik dan saya telah gunakan muzik sebagai salah satu medium untuk menyampaikan mesej-mesej berguna kepada orang lain supaya tidak terpesong seperti mana yang pernah saya alami sebelum ini

Untuk makluman, showcase Maher Zain dah pun sold out. Promosi hanya dilakukan melalui Facebook Maher Zain sahaja. Hebat kan? Ternyata penangan Maher Zain terhadap rakyat Malaysia memang sangat hebat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentar anda dihargai :)

SILA PERHATIKAN DAN FAHAMI VIDEO INI . Mudah-mudahan membuka minda dan hati kita. InsyaAllah


Video di bawah adalah syarahan Almarhum Sheikh Ahmed Deedat, semoga Allah memberkati segala usahanya. Peringatan mengenai Al-Quran ini sangat penting dan perlu diketahui oleh setiap muslim di seluruh dunia.




SAMBUNGANNYA DISINI : KLIK