VIDEO PILIHAN JANUARI 2012

Cari Artikel Lain

Tuesday, August 31, 2010

Tombo Ati / Ubat Hati / Ease The Heart

Kenapakah kita selama lebih 500 tahun hidup dalam kegelapan tercari cari rahsia hidup cemerlang? Ramai orang Islam yang mengamalkan meditasi dan Feng Shui semata mata untuk meraih ketenangan dan kecemerlangan hidup. Nah! Kembalilah kepada Code of Life yang betul, yang berlandaskan al Quran dan Sunnah Rasulullah SAW nescaya kita akan menjadi khaira ummah rahmatan lil alamin.

Lagu Tombo Ati karya Kanjeng Sunan Kalijaga salah seorang Wali Songo masih bertahan hingga sekarang. Jika direnungi lirik lagu tersebut mengandungi banyak pengajaran dan panduan hidup.

Manakala code of life yang tercatat dalam kitab-kitab tulisan para wali sebahagiannya hanya mampu bertahan hingga era Diponegoro kerana mana-mana yang dapat dikesan oleh penjajah Belanda akan dirampas dan dimusnahkan . Atau sebahagian dari kitab warisan itu telah ditulis semula oleh para orientalis Barat dengan tokok tambah yang berbaur dengan syirik dan mistik seperti keris sakti, pedang terbang dan ilmu kebal semata-mata untuk merosakkan aqidah generasi Islam Indonesia atau untuk menggambarkan bahawa kesah para wali sebenarnya adalah kesah dongeng.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Komentar anda dihargai :)

SILA PERHATIKAN DAN FAHAMI VIDEO INI . Mudah-mudahan membuka minda dan hati kita. InsyaAllah


Video di bawah adalah syarahan Almarhum Sheikh Ahmed Deedat, semoga Allah memberkati segala usahanya. Peringatan mengenai Al-Quran ini sangat penting dan perlu diketahui oleh setiap muslim di seluruh dunia.




SAMBUNGANNYA DISINI : KLIK